درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

مشتری مداری برای جذب و نگهداری مشتری

  • 31 شهریور 1400
مشتری مداری برای جذب و نگهداری مشتری

درواقع هنر مشتری مداری شامل مهارت هایی می شود که به جذب مشتری کمک می کنند و تجربه ای بسیار خوب برای خریدار و یا مشتری به جا می گذارد. فروشندگانی که با هنر مشتری مداری آشنا هستند، خوب می دانند که چگونه باید با مشتریان مختلف و نیازهای آن ها رو به رو شوند.

این تنها در مورد مغازه نیست و هر کسب و کاری نیاز دارد تا با این هنر، مشتریان را راضی نگه دارد.

به عنوان مثال مدیر یک رستوران نیاز دارد تا با آموزش پرسنل و کارمندان خود، کاری کند که مشتری باز هم برای صرف غذا به رستوران او مراجعه کند. در واقع مدیر رستوران باید مشتری مداری را به پرسنل رستوران بیاموزد.

همچنین رئیس یک بانک باید سعی کند تا مهارت های مورد نیاز برای جذب مشتری را به کارمندان خود بیاموزد، به طوریکه تمام مشتریانی که به بانک مراجعه می کنند تبدیل به مشتریان وفادار و همیشگی کنند.

هنر و مهارت های مشتری مداری باید در همه کسب و کارها وجود داشته باشد. به نوعی می توان گفت که این هنر با علم روانشناسی در ارتباط است. زیرا به فروشنده کمک می کند تا با آنالیز و تحلیل شخصیت مشتری طوری رفتار کند که در نهایت با رضایت تمام فروشگاه را ترک کند و تبدیل به مشتری همیشگی و وفادار شود.

شاید در نگاه نخست مهم ترین موردی که باعث جذب مشتری می شود، کالا و یا خدمتی باشد که می فروشی، اما دقت داشته باش که رفتار تو به عنوان یک فروشنده با مشتری، مهم­ ترین دلیل برای مراجعه مجدد او به مغازه تو است.

در نظرات بنویس از ۱ تا ۱۰ چه امتیازی به مشتری مداری ات می دهی؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم