درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

راهنمای تصویری انبار کالا با رقم

  • 17 خرداد 1402
راهنمای تصویری انبار کالا با رقم

انبار داری و انبار گردانی برای چه کسانی ضروری است؟

اول از هر چیز این را باید بدانیم که انبار و انبارداری پشتوانه و ستون فقرات هر کسب و کاری است. در واقع انبار؛ یک محل تجاری برنامه‌ریزی شده‌ایست که عموماً برای ذخیره و مدیریت کالاهای یک مجموعه در تیراژ بالا استفاده می‌شود. قطعاً باید این را بدانیم که هر انبار، ورودی ها و خروجی هایی دارد. تا زمانیکه این مقدار موجود در انبار ما یا وروردی های ما کم باشد، خیلی راحت میتوانیم آنها را مدیریت کنیم اما هنگامی که سرعت ورود و خروج کالاها در سازمان‌های مختلف و بنا به دلایل مختلف افزایش پیدا می‌کند به یک سری مشکلات از جمله مشکلات زیر برمیخوریم :

  • سرعت پایین انبار گردانی
  • نداشتن کنترل دقیق بر روی محصولاتی که در انبار داریم
  • وجود مغایرت در حواله‌های خروجی و وجود نارضایتی‌هایی در سمت مشتری
  • کنترل بر ورود و خروج محصولات

اینجاست که انبارِ رقم به شما کمک میکند.

به جای اینکه ساعت ها و بلکه روزها و هفته ها را وقت بگذارید؛ در زمان انبار و انبار داری صرفه جویی کنید و اگر میخواهید دغدغه کمتری داشته باشید حتماً فوت و فن زیر را یاد بگیرید. مشاهده و تمرین این آموزشی که برای شما آماده کرده ایم کمتر از 4 دقیقه زمان نیاز دارد.

انبار و انبار داری را از کجا شروع کنیم؟

مستقیم میرویم سراغ اصل مطلب. در منوی پایینِ برنامه گزینه انبار رو بزنید!

بیایید فرض کنیم شما یک مغازه پوشاک دارید تا بهتر بتوانیم نشان دهیم چطور می شود انبارداری آن را انجام دهید.

همانطور که مشخص است هیچ محصولی در اینجا ندارید، پس ارزش محصولات موجود در انبارتون صفر هست.

اول روی دکمه اضافه کردن محصول جدید بزنید. یک صفحه جدید باز میشود.

نام محصول را به عنوان مثال میگذاریم: پیراهن پولو.

واحد اندازه گیری هر چیزی میتواند باشد. (ربط به نوع تجارت شما و کالاهایتان دارد. مثلا جین، کیلو، عدد، کارتن، گرم، لیتر و ...). واحد اندازه گیری را مینویسیم : تعداد.

معرفی : هر چیزی میتواند باشد، از بِرَند پیراهن گرفته تا رنگبندی های شما.

فی فروش یا کاتالوگ : قیمتی هست که برای سفارش گیری میتوانید از اون استفاده کنید و مشتری شما این قیمت را برای سفارش دهی میبیند. (قیمتی که وارد میکنید به تومان هست)

نکته : حتی میتوانید هر عکسی که دوست داشته باشید را برای خودتان ضمیمه کنید. هم شما میتوانید این تصویر را ببینید و هم مشتری شما زمانیکه میخواد سفارش بدهد میتواند این عکس را مشاهده کند.

در نهایت گزینه ثبت را بزنید.

تبریک؛ شما تا اینجای کار یک جنس را در انبار خودتان ثبت کردید اما فاقد موجودی است.

همانطور که از تصویر مشخص است نیاز هست که شما یک ورودی برای این جنس پیراهن تعیین کنید. مثلا شما از این نمونه پیراهن 8 مورد دارید. پس :

خب پس توجه کنید که میتوانید یک جنس کالا را در انبار ذخیره و تعریف کنید و موجودی آن را در نظر بگیرید. ارزش کل موجودی شما در بالا شده سه میلیون و ششصد هزار تومان از این پیراهن.

قیمت این پیراهن تا الآن 450 هزار تومان بود، حال فرض کنید قیمتش در لحظه گران شده و 500 هزار تومان میخواهید بفروشید. دو تا از این نمونه پیراهن به فروش رسیده، پس از انبار شما دو تا کاسته شده. در اینجا باید دوباره روی همین جنس کلیک کنید و گزینه خروج را بزنید.

در مثال بالا، باید توی خانهِ مقدار، عدد 2 را وارد کنید.

فی به تومان : پانصد هزار تومان را وارد کنید.

شرح : هر چیزی که خودتان صلاح بدانید میتواند باشد.

در نهاین گزینه ثبت را میزنید.

همانطور که مشاهده میکنید موجودی شما تغییر پیدا کرده و حتی قیمت لحظه ای شما نیز در انبارتان ، توی همین جنسی که تعریف کردید نشسته استو همینطور ارزش کل موجودی از این کالا را در انبارتان مشخص کرده است.

این را بدانید و فراموش نکنید که ارزش کل انبار شما بر اساس موجودی های اجناس یا کالاهای شماست و قیمت های اولین خریدی که از این جنس ها ثبت کردید میباشد. به همین راحتی شما توانستید اجناستون رو ثبت کنید.

انبارداری با رقم! شما فقط کاسبی کنید!

به این فکر کنید که تمام این کارها را بخواهید با کمک کاغذ و در دفتر های کاغذی انجام بدهید! حتی نمی شود فکرش را هم کرد. همه چیز به سمت آسانی و رفاه بیشتر راه پیدا میکند و رقم یکی از بهترینِ راه هاست.

پس شما این کار را به رقم بسپارید و راحت و سریع کارهای انبارداری را انجام بدهید.

دیدید انبارداری با رقم چقدر آسان است؟ به همین سادگی میتوانید انبار داریتون رو خیلی دقیق مدیریت کنید. رقم این امکانات را در اختیار شما می گذارد تا خیالتان از بابت حساب و کتاب کردن و مدیریت های پیچیده با دغدغه زیاد کاملا آسوده شود. تلاش ما همین است که شما فقط به شغل خود بپردازید و سعی کنید کسب و کار خود را گسترش دهید و در زمان و هزینه برای حساب و کتاب هایتان تا حد امکان صرفه جویی کنید.

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم