درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

جلب رضایت مشتری در خرید از مغازه با دکوراسیون و توجه به نیاز مشتری

  • 11 آبان 1400
جلب رضایت مشتری در خرید از مغازه با دکوراسیون و توجه به نیاز مشتری

به طور کلی زمانی که مشتری به صورت ناراضی فروشگاه و یا مغازه را ترک کند، علاوه بر کاهش فروش ممکن است به آینده کسب و کار نیز لطمه بزرگی وارد شود. جلب رضایت مشتری برای هر کسب و کار ضروری است. مشتری ناراضی پشت سر مغازه خواهد گفت که خدمات خوبی نداری. این طوری اعتبار مغازه به خطر می افتد و کم می شود.

برای حس رضایت مشتری، تلاش کن

تو باید به عنوان صاحب کسب و کار یا یک فروشنده، تمام تلاش خود را به کار بگیری تا مشتری با احساس رضایت کامل از خرید خود، مغازه‌‌ات را ترک کند. مشتری ناراضی. نه تنها از تو خرید نمی کند بلکه پولی که میتوانست به تو بپردازد را به رقبای تو می دهد. این باعث میشود که رقیب هایت قوی تر شوند.

دکوراسیون و فضای مغازه را با سلیقه مشتری هماهنگ کن

شاید در نگاه نخست فروشندگان به این مورد توجه نداشته باشند که فضا و دکوراسیون مغازه می تواند تاثیر بسیار مثبتی، بر میزان رضایت مشتری از خرید خود داشته باشد. باید بدانی که نیاز است تا دکوراسیون مغازه با خصوصیات کلی مشتریان هماهنگ باشد. اجناس در دسترس مشتری قرار داده شده باشد. نظم محیط نمایانگر یک مکان تمیز و حساب شده باشد.

اتیکت قیمت بر روی تمام کالاها نصب شده باشد تا مشتری احساس اعتماد بیشتری پیدا کند. نظافت محیط طوری باشد که به مشتری احساس آرامش بیشتری القا نماید.

وقتی حرف از دکوراسیون میشود ممکن است فکر کنی می خواهیم بگوییم پول هنگفتی برای دکوراسیون مغازه خرج کنی! اما خیر! برای این کارها که گفته شد لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنی بلکه تنها کافی است برای ظرافت های مغازه داری توجه ویژه ای بخرج بدهی.

نیاز مشتری را برطرف کن

آنطوری محصول و خدمت ارائه کن که نیاز مشتری بر طرف شود. اگر مشتری به گارانتی نیاز دارد یا به یک کالای تکمیلی این چیزها را برای او فراهم آور که به کس دیگری احتیاج پیدا نکن. مثلا مشتری مغازه موبایل فروشی میتواند از همانجا لوازم جانبی موبایل هم تهیه کند.

سوالات مشتری را با حوصله و درست جواب بده. فروشنده مثل یک مشاور است که به مشتری راهنمایی میدهد چه کالایی بیشتر بدرد او میخورد. مشتری به اطلاعات صحیح درباره کالاهای متنوع بازار نیاز دارد که تو باید به آنها اشراف داشته باشی.

این یک قانون ساده است که باید همیشه در خاطر داشته باشی:

تا وقتی که نسبت به کالایی شناخت کافی نداری اقدام به ارائه آن به مردم نکن.

وقتی کالایی ارائه میکنی باید تو بهتر از مشتری بدانی که چه نیازی از مشتری قرار است بر طرف شود.

اگر این کارها را انجام بدهی مطمئن باش مشتری ات از تو راضی خواهد بود و به دیگران معرفی ات خواهد کرد.

در نظرات بنویس مشتری هایت از یک تا ۱۰ چقدر از تو راضی هستند؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم