درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

۴ اصل در مغازه داری

  • 29 شهریور 1400
۴ اصل در مغازه داری

مغازه داری هم درست مانند سایر فعالیت ها به تخصص نیاز دارد. برای اینکه بتوانی در کار خود موفق باشی نیاز است تا مهارت های مورد نیاز برای اداره یک مغازه را کسب و کنی.

شاگردی کن

برای اینکه بتوانی یک مغازه دار موفق باشی، نیاز است تا در مغازه دیگران به عنوان شاگرد یا همکار کار کنی. مغازه داری دارای اصول زیادی است که که اکثر آنها را نمی توان در کلاس های آموزشی یاد گرفت. درنتیجه باید به عنوان کارآموز در کنار دیگران باشی و بیاموزی.

حسابداری مقدماتی را بیاموز

زمانی که بخواهی به عنوان یک مغازه دار به فعالیت خود ادامه دهی، نیاز است تا با دخل و خرج مغازه نیز آشنا شوی. انجام فعالیت های حسابداری برای تعیین میزان فروش، سود و زیان ضرورت دارد. البته اگر تجربه کارآموزی و شاگردی داری، احتمالا با حسابداری تا حدودی آشنا شده باشی.

به روز باش

یکی دیگر از اصول مغازه داری، به روز بودن است. دقت داشته باش تو به عنوان یک فروشنده باید به قدری در در حیطه فعالیت خود اطلاعات داشته باشی که بتوانی به طور کامل و دقیق به سوالات مشتریان پاسخ و بدهی و آن ها را راهنمایی کنی.

صبور باش

شاید بتوان گفت مهم ترین اصل در مغازه داری صبور بودن است. فرض کن یک مشتری به مغازه تو مراجعه می کند و برای مدت زمان زیادی در مغازه می ماند. او از تو می خواهد تا به سوالاتش پاسخ بدهی. حتی ممکن است از تو بخواهد تا چندین مدل از کالای مورد نظرش را در اختیارش قرار بدهی و در نهایت بدون آنکه خرید کند، مغازه را ترک کند.

در چنین شرایطی ممکن است مشتری تنها برای مقایسه کالا مغازه را ترک کند. اگر صبور باشی این احتمال وجود دارد که مشتری برای خرید قطعی به مغازه تو مراجعه کند.

در نظرات سایر اصول مغازه داری که با آنها آشنا هستی را با ما به اشتراک بگذار.

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم