درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

گردش موجودی کالا در مغازه

  • 29 شهریور 1400
گردش موجودی کالا در مغازه

گردش موجودی کالا یکی از مسائل مغازه داری است که هر فروشنده ای باید با آن آشنا باشد. زیرا این موضوع می تواند به عنوان یکی از عوامل افزایش فروش به تو کمک کند.

گردش کالا چیست؟

درواقع گردش کالا راهکاری برای نشان دادن مدت زمان ماندن یک کالا در مغازه است. زمانی که کالای جدید را برای مغازه خریداری می کنی، باید تعداد آن را به همراه مدت زمان مشخصی برای فروش رفتن آن بر روی یک کاغذ یادداشت کنی.

اگر تمام اجناس و کالاهایی را که خریداری کرده ای تا زمان تعیین شده فروخته شود نشان‌دهنده فروش خوب، در بازه زمانی مشخص است. اگر در این بازه زمانی که مشخص کردی، تعدادی کالا در مغازه باقی مانده باشد نیاز است تا با اعمال درصد مشخصی تخفیف آن ها را بفروشی.

توجه داشته باش که نباید اجازه بدهی تا اجناس در مغازه ات بمانند، زیرا در بلند مدت منجر به ایجاد ضر و زیان می شود.

به عنوان مثال فروشندگان لباس و پوشاک، اجناس خود را مطابق با فصل خریداری می کنند. زمانی که فصل رو به پایان است با اعمال تخفیف ویژه بر روی قیمت اجناس، آن ها را به حراج می گذارند.

دقت داشته باش زمانی که تو دائما در حال خرید و فروش کالا هستی، درواقع گردش موجودی کالا اتفاق می افتد. همین اتفاق باعث می شود تا به عنوان یک فروشنده، به فروش بیشتری دست پیدا کنی.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان این اشتباه را مرتکب می شوند که تصور می کنند تا همیشه مشتری برای اجناس و کالای آن ها وجود دارد. این یک اشتباه بزرگ است. تقریبا تمام کالاها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دیگر طرفدار نخواهند داشت و ممکن است برای همیشه در مغازه بمانند.

گردش موجودی کالا اگر به درستی اتفاق بیفتد می تواند منجر به افزایش فروش و درآمد شود. در حالی که اگر گردش کالا وجود نداشته باشد، به عنوان یک فروشنده با ضرر و زیان مواجه خواهی شد.

در نظرات بنویس به طور میانگین کالاهای تو چه مدت در مغازه می مانند؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم