درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

۴ روش قیمت گذاری اجناس و خدمات

  • 7 مهر 1400
۴ روش قیمت گذاری اجناس و خدمات

قیمت گذاری صحیح باعث افزایش رضایت مشتری می شود و در نهایت منجر به افزایش فروش و درآمد خواهد شد. متاسفانه بسیاری از فروشندگان با روش های قیمت گذاری آشنا نیستند و به همین دلیل اهمیت آن را درک نکرده اند.

قیمت گذاری محصول بر اساس ارزش

برای اینکه با قیمت گذاری محصول براساس ارزش آشنا شوی، نیاز است تا نخست با واژه ارزش آشنایی داشته باشی. فرض کن یک محصول در مغازه خود داری که آن را 2000 تومان خریداری کرده ای و با اضافه کردن 200 تومان، آن را به مشتری می فروشی. اما متوجه می شوی که مشتری از پرداخت 2200 تومان راضی نیست!

ممکن است یک کالا یا محصول دیگر را 2000 تومان خریداری کرده باشی و آن را با قیمت 3000 تومان بفروشی. در حالی که مشتری از پرداخت این هزینه برای خرید کالای مورد نظر خود کاملا رضایت دارد.

درواقع مشتری زمانی که بداند کالای مورد نظرش با ارزش است، برای آن هزینه می کند. به همین دلیل است که قیمت گذاری بر اساس ارزش می تواند به افزایش فروش کمک کند.

قیمت گذاری به روش پارتیزانی

در این روش از قیمت گذاری فروشنده باید یک یا دو کالا را به قیمت خرید خود، به مشتری بفروشد تا بتواند مشتریان را به سمت مغازه خود جذب کند. باید مراقب بود که با سود حاصل از فروش سایر کالاها، به درآمد مورد نظر خود دست پیدا کند. در غیر این صورت فروشنده متضرر خواهد شد.

قیمت گذاری با قیمت بالا

قیمت گذاری با قیمت بالا، تنها زمانی کاربرد دارد که یک کالای جدید و کمیاب را به مشتری بفروشی. زمانی که تو یک کالای جدید و منحصر به فرد به مشتری بفروشی، او حاضر است هر مبلغی را برای خرید آن بپردازد.

با گذشت زمان و قدرت گرفتن رقبا، میان تو و سایر فروشندگان رقابت به وجود می آید. در چنین شرایطی تو چاره ای جز کاهش قیمت کالا نخواهی داشت.

قیمت گذاری نفوذی

در قیمت گذاری نفوذی، فروشنده سعی می کند تا با ارزش ترین کالا­ها و محصولاتی که در بازار وجود دارد را با قیمت بسیار پایین به مشتری بفروشند. قمیت گذاری در این روش به حدی پایین است که مشتری کاملا متوجه خواهد شد که با هزینه ای بسیار کم می تواند صاحب یک کالای با ارزش شود. اگر به تازگی مغازه خود را راه اندازی کرده ای، برای جذب مشتری می توانی از روش قیمت گذاری نفوذی استفاده کنی.

در نظرات بنویس از کدام یک از روش های بالا برای قیمت گذاری کالا و خدمات خود استفاده می کنی؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم