درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

گزارش لایو بازاریابی دهان به دهان؛ تبلیغ رایگان

  • 3 بهمن 1400
گزارش لایو بازاریابی دهان به دهان؛ تبلیغ رایگان

تمام تلاش تیم رقم در این است که بتواند با آموزش تکنیک‌ها و مهارت‌های مربوط به کسب‌وکار به تو کمک کند تا مشتری بیشتری جذب کنی و فروش بهتری هم داشته باشی. به همین دلیل، هم ما اعضای تیم، تصمیم گرفتیم تا لایوهایی آموزشی در این جهت برای تو برگزار کنیم تا هم بتوانی مطالب بیشتر یاد بگیری و هم سوالات خودت را از کارشناس مهمان برنامه‌ی ما بپرسی.

در این مدت پنج جلسه‌ی این لایوها برگزار‌شده که می‌توانی آن‌ها را از طریق پیج اینستاگرام رقم به طور کامل مشاهده کنی و گزارششون را هم از طریق قسمت مطالب داغ کسب و کار بلاگ رقم بخوانی. جلسه‌ی پنجم این لایو در روز چهارشنبه 29 دی ماه با حضور آقای امین هیمری- مربی کسب‌وکار و خلاقیت برگزار و پخش شد. در این لایو، در مورد بازاریابی دهان به دهان، اثری که می‌تواند بر روی جذب مشتری برای کسب‌وکار تو داشته باشد و روش‌های استفاده و به‌کارگیری این تکنیک بازاریابی صحبت کردیم.

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

هنگامی که شما یک محصول خوب یا خدمت مناسب را به مشتری خودتان ارائه می‌دهید و او را خوشحال می‌کنید، در واقع تو یک بستر تبلیغاتی رایگان برای محصول و کسب‌وکارت ایجاد کرده‌ای؛ زیرا مشتری پس از خروج از مغازه در مورد آن محصول یا خدمت با دوستان یا خانواده‌اش صحبت می‌کند و از مزیت‌های تو و کسب‌وکارت می‌گوید.

به طور مثال، یک لبنیاتی را در نظر بگیر. مشتری به این مغازه می‌آید تا بتواند شیر بخرد، پس از خرید و جوشاندن شیر، اگر کیفیت شیر و میزان چربی آن خوب باشد، مشتری پیش خودش می‌گوید، محصول این لبنیاتی چه‌قدر عالی بود و صاحب آن نیز انسان کاردرستی است.

همین مشتری در هنگام صحبت در مورد شیر در یک مهمانی خانوادگی یا دوستانه، آن مغازه لبنیاتی را از طریق بازاریابی دهان به دهان معرفی می‌کند و برای صاحب آن کسب‌وکار تبلیغ رایگان انجام می‌دهد. این تبلیغ به دلیل خوشحالی و رضایت مشتری در هنگام استفاده از محصول آن مغازه است.

چگونه می‌توان رضایت مشتری را جلب کرد؟

برای این‌که بتوان از بازاریابی دهان به دهان استفاده کرد، باید رضایت مشتری را بدست بیاوری، اما چگونه می‌توانی رضایت مشتری خودت را جلب کنی؟

اگر در مغازه فروشنده داری، باید بر روی کار او نظارت کنی تا برخورد و رفتار خوبی با مشتری داشته باشد و با حوصله با مردم رفتار کند. فروشنده‌ی مغازه تو باید با حوصله به سوالات مشتریان جواب دهد تا بتواند حال خوب و احساس رضایت را به آن‌ها منتقل کند.

چگونه می‌توان از بازاریابی دهان به دهان استفاده کرد؟

بازاریابی دهان به دهان بستری است که می‌توانی به خوبی از آن به نفع خودت استفاده کنی. یکی از روش‌های استفاده از این بستر، معرفی سه مزیت برتر کسب‌وکار خودت به دیگران است.

معرفی سه مزیت برتر کسب‌وکار

فرض کن صاحب لبنیاتی می‌خواهد، سه مشخصه‌ی باکیفیت‌بودن شیر، چرب‌بودن آن و تنوع زیاد محصولاتش در میان مردم و خریدران مختلف پخش شود. برای انجام این کار می‌تواند از یک مشتری خوشحال استفاده کند و با فروش چند محصول با‌کیفیت و چرب به او این سه ویژگی را به خریدار وفادارش نشان دهد. بعد از انجام این کار دیگر صاحب کسب‌وکار نیاز به انجام کاری ندارد و مشتری به طور خود‌جوش و از طریق بازاریابی دهان به دهان این موضوعات را به گوش بقیه افراد می‌رساند.

ایجاد چالش یا مسابقه

یکی از روش‌های استفاده از این بستر، ایجاد چالش یا مسابقه است. به عنوان مثال صاحب کسب‌وکار لبنیاتی می‌تواند برای مشتریانش یک چالش یا مسابقه جالب ایجاد کند.

مثلا برای مشتریان خودش یکسری سوال در مورد لبنیات تهیه کند و آن را پس از خرید در اختیار مشتری  خودش قرار بدهد تا جوابش را به یک شماره موبایل اس ام اس کند. یعنی در واقع اعلام کند که مشتریان می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و با پاسخ‌دادن به سوالات جایزه‌های خوبی برنده شوند.

 این مشتری به دوستان و خانواده خودش این موضوع را اطلاع می‌دهد تا آن‌ها نیز در این مسابقه شرکت کنند و شانس خودشان برای برنده‌شدن جایزه را امتحان کنند. به احتمال زیاد، تعداد زیادی از آن‌ها به مغازه می‌آیند و خرید کوچکی انجام می‌دهند تا بتوانند در مسابقه راحت تو شرکت کنند و برنده هدیه نفیس شوند. بدین صورت تو توانسته‌ای با استفاده از این روش بازاریابی دهان به دهان مشتریان بیشتری جذب کنی و فروش بیشتری داشته باشی.

استفاده از کارمزد و پورسانت

در این روش خاص تو باید به مشتری وفادار یا راضیت یک برگه و یک کدتخفیف بدهی. سپس به او اعلام کنی که اگر کسی از طرف تو و با استفاده کد تخفیفت اقدام به خرید کند، فلان مبلغ تخفیف به آن شخص تعلق می‌گیرد و درصد مشخصی نیز پورسانت به شخص تو می‌رسد.

این موضوع باعث می‌شود تا شخص به صورت خود‌به‌خود و برای کسب درآمد بیشتر برای خودش، کسب‌وکار تو را با استفاده از بازاریابی دهان به دهان تبلیغ می‌کند و سبب افزایش مشتریان تو می‌گردد.

 مثلا صاحب لبنیاتی به یکی از مشتریان راضی خودش اعلام کند که اگر افراد نزدیکت با این کد از ما خرید کنند، می‌توانند بر روی هر کیلو‌گرم شیر 20 درصد تخفیف بگیرند و 5 درصد نیز از فروش هر کیلو شیر به تو پورسانت تعلق می‌گیرد.

ایجاد کد تخفیف دسته‌جمعی برای تعداد درخواست مشخص

روش ایجاد کد تخفیف دسته‌جمعی برای تعداد درخواست مشخص یک روش خلاقانه و ابداعی خود آقای هیمری است. در این روش تو به کاربران از طریق گروه وات‌ساپی یا هر بستر دیگری اعلام می‌کنی، اگر تعداد درخواست‌ها برای خرید فلان محصول به فلان مقدار برسد، فلان درصد تخفیف به همه تعلق می‌گیرد. این کار باعث ایجاد انگیزه برای تبلیغ دهان به دهان محصول و افزایش تعداد درخواست‌ها برای آن می‌گردد که برای تو سود زیادی دارد.

در همان لبنیاتی، صاحبش می‌تواند اعلام کند که اگر میزان فروش شیر ما به میزان فلان مقدار در ماه برسد، ما بیست درصد تخفیف بر روی فروش هر کیلو‌گرم آن می‌گذاریم و همه‌ی افراد نیز می‌توانند از انی تخفیف بهره ببرند.

از بازاریابی دهان به دهان برای جذب مشتری استفاده کن

در این قسمت از لایو با تو در مورد بازاریابی دهان به دهان، اثراتش، نحوه‌ی ایجاد رضایت در مشتری و چگونگی استفاده از این تکنیک بازاریابی صحبت کردیم و با استفاده از مثال آن را برایت شرح دادیم تا ابهام یا سوالی در این زمینه نداشته باشی. این روش را جدی بگیر و از آن برای جذب مشتری بیشتر، ایجاد وفاداری در مشتری و کسب درآمد بالاتر استفاده کن و از آن غافل نشو.

آموزش‌های لایو ما ادامه دارد و تو می‌توانی هر چهارشنبه از طریق پیج اینستاگرام رقم در آن‌ها شرکت کنی تا هم تکنیک‌های روز دنیا برای فروش بیشتر را یاد بگیری و هم بتوانی سوالاتت در مورد موضوعات مختلف را بپرسی و پاسخ آن‌ها را دریافت کنی.

قبل از رفتن در قسمت نظرات به ما بگو که از کدام یک از روش‌های بازاریابی دهان به دهان تا به حال استفاده کردی و چه اثری در فروش تو و میزان درآمدت داشته است؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم