درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

گزارش لایو افزایش فروش از طریق ناخودآگاه

  • 21 اسفند 1400
گزارش لایو افزایش فروش از طریق ناخودآگاه

فروش بالا، یکی از اولویت‌های هر کاسبی است و تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند این کار را به خوبی انجام دهد. ما هم در رقم، این دغدغه تو را می‌دانیم و هر روز و لحظه سعی می‌کنیم تا بتوانیم کاری برای بهبود فروشت کنیم. بعد از جلسات متنوع راه‌حلی که به نظر ما برای این کار خوب آمد، استفاده از لایو بود. چون که هم تو می‌توانستی به صورت حضوری و ضبط‌شده از لایو استفاده کنی و هم اگر سوالی داری، بتوانی بدون مشکل و به صورت مستقیم آن را با کارشناس برنامه مطرح کنی.

به این صورت هم تکنیک‌ها را یاد می‌گیری و هم می‌توانی مشکلات در هنگام اجرای آن‌ها را برطرف کنی. ده قسمت مختلف از این لایوها تا به حال برگزار شده است که می‌توانی ضبط‌شده‌ی لایوهای قبلی را از طریق پیج اینستاگرام رقم ببینی و یا گزارش خلاصه لایوها را از طریق بخش داغ‌های کسب و کار رقم مطالعه بکنی.

موضوع قسمت قبل در مورد تکنیک بازاریابی عصبی بود که با حضور مهمان رقم، یعنی آقای امین هیمری – مربی کسب و کار خلاقیت برگزار شد. موضوع این لایو در مورد تکنیک‌های بازاریابی عصبی بود، در آن لایو دو تکینک آن را برای تو بیان کردیم و به همراه مثال موارد را برایت توضیح دادیم. بازاریابی عصبی به تو کمک می‌کند تا بتوانی فروش بیشتری داشته باشی.

اما در این قسمت قصد داریم، بقیه تکنیک‌های مربوط به این نوع بازاریابی را به تو بگوییم تا بتوانی از آن‌ها برای افزایش فروش از طریق ناخودآگاه مشتری اقدام کنی، پس توصیه می‌کنیم که این لایو را از دست نده و حتما یا خودش را ببین و یا گزارشش را بخوان.

استفاده از حس چشایی برای افزایش فروش از طریق ناخودآگاه

بسیاری از فروشگاه‌های تولید مواد غذایی وجود دارند که به طور مستقیم و پس از تولید محصول غذایی آن را به مشتری می‌فروشند. به عنوان مثال یک تولیدی پیراشکی را در نظر بگیر. فروشنده این تولید می‌تواند یک پیراشکی تولید‌شده داغ بسته‌بندی شده را در جلوی مشتری باز کند تا او این پیراشکی را بچشد. بعد از چشیدن اگر طعم و مزه‌ی پیراشکی خوب باشد، پیراشکی در ذهن مشتری حک می‌شود و از تو به طور قطع خرید می‌کند.

البته می‌توان برای فروش این پیراشکی به طور همزمان از حس بویایی نیز استفاده کرد تا با استشمام بوی خوب مشتری، به طور همزمان از طریق دو حس تحریک به خرید شود. به این صورت با استفاده از دو حس مشتری توانستی، محصول خودت را به راحتی بفروشی و افزایش فروش از طریق ناخودآگاه را به طور کامل لمس کنی.

فروشگاه‌ها هم می‌توانند از این حس استفاده کنند. به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند یک آبسردکن در فروشگاه خودشان قرار بدهند یا چند شکلات و آبنات در درب ورود بگذارند. مشتری پس از چشیدن و خوردن آب یا شکلات حس خوبی در بدو ورود به فروشگاه تو دریافت می‌کند و همین به افزایش فروش از طریق ناخودآگاه کسب و کار تو کمک زیادی می‌کند.

حس لامسه؛ مناسب برای فروش از طریق بازاریابی عصبی

یکی دیگر از حس‌ها و تکنیک‌هایی که تو می‌توانی از آن برای فروش محصولت به کار ببرید، استفاده از حس لامسه است. لمس‌کردن یکی از راه‌های مهم برای فهمیدن کیفیت محصول فروشگاه توسط مشتری است. این حرف اکثرا قبول داریم، چون همه‌ی ما زمانی که برای خرید یک لباس به لباس‌فروشی می‌رویم، ابتدا به لباس دست می‌زنیم تا ببینم جنسش به چه شکلی است.

برای انجام تحقیقات در یک فروشگاه حیوانات خانگی، سگ کوچکی و بامزه‌ای را در جلوی درب ورود آن فروشگاه قرار دادند. این سگ در طول مدتی که مشتری در پت‌شاپ بود، او را همراهی می‌کرد و در این حین مشتری، سگ را بغل و لمس می‌کرد. پس از مشخص‌شدن نتایج این تحقیق، محققان مشاهده کردند که بیش از 70 درصد افراد، همان سگی را که در ابتدا دیده بودند، می‌خریدند.

استفاده از حس دیداری برای افزایش فروش از طریق ناخودآگاه

از تو می‌خواهم که دو فروشگاه را در ذهن خودت تصور کنی، فروشگاه اول دکوراسیون نامنظمی دارد و از جلوه‌های بصری استفاده نکرده است و فروشگاهی دیگر، سعی کرده است تا دکوراسیون منظم بچیند، از رنگ‌های مختلف استفاده کند و تا جای ممکن جلوه‌های بصری را به کار ببرد. حالا اگر تو بخواهی خرید کنی، کدام یک نظرت را جلب می‌کند، نمونه‌ی اول یا دوم؟

قبل از خواندن جواب، نظرت را برای ما در قسمت نظرات همین پست بنویس و به ما بگو که چه فکری می‌کنی؟

جواب این سوال قطعا مورد دوم است. زیرا صاحب آن فروشگاه از حس دیداری استفاده کرده است. استفاده از این حس به او کمک کرده تا بتواند افزایش فروش از طریق ناخودآگاه داشته باشد و با کم‌ترین هزینه‌ی ممکن بیشترین فروش را به دست بیاورد. تو هم می‌توانی از این تکنیک به خوبی استفاده بکنی. مثلا کسی که مغازه فروش مواد غذایی دارد، باید محیط فروشگاهش تمیز باشد و از عکس‌ها و پوسترها مناسب و جذب‌کننده به خوردن غذا استفاده بکند.

حس‌های مختلف را برای افزایش فروش به کار بگیر

در این لایو و لایو قبلی، تکنیک‌های بازاریابی عصبی را برای تو به طور کامل شرح دادیم که می‌توانی از آن‌ها برای افزایش فروش از طریق ناخودآگاه استفاده بکنی. پس حتما اگر گزارش لایو قبلی را نخواندی، برو سراغش و مطالعش کن تا بتوانی از هر پنج تکنیک مطلع باشی.

راستی، لایوهای کسب و کار، چهارشنبه‌های رقم هنوز هم ادامه دارد و می‌توانی بعد از تعطیلات عید، با قسمتش جدیدش همراه بشوی. لایوهای رقم را به دوست‌های کاسبت معرفی کن تا آن‌ها بتوانند از این لایوها استفاده لازم را بکنند. خودت تاریخ لایو را یک جا بنویس تا یادت نرود.  اگر موضوعی هست که دوست داری تا در موردش صحبت بکنیم، در قسمت نظرات برای ما بنویسش تا در برنامه قرارش بدهیم

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم