درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

دو تکنیک بازاریابی عصبی اثبات‌شده جهت فروش حضوری

  • 21 اسفند 1400
دو تکنیک بازاریابی عصبی اثبات‌شده جهت فروش حضوری

نخستین اولویت ما در رقم، این است که با ارائه‌ی آموزش‌های کسب و کار به تو، کاری کنیم تا بتوانی فروش بالاتری داشته باشی و درآمد بیشتری کسب کنی. یکی از بهترین راه‌هایی که برای این کار به نظر ما رسید، استفاده از لایو و برگزاری سلسله لایوهای آموزش تکنیک‌های مربوط به کسب و کار بود. مفاهیم مربوط به کسب و کار در این لایوها به ساده‌ترین صورت توضیح داده میشه و تو می‌توانی سوال‌های مدنظرت را در این لایوها از مهمان برنامه بپرسی. پس سوالات را یک گوشه یادداشت کن که از یادت نروند.

تا امروز، نه قسمت این لایوها برگزار شده است، تو می‌توانی برای دیدن قسمت‌های قبلی به پیج اینستاگرام رقم بروی و یا گزارش آن‌ها را در قسمت داغ‌های کسب و کار بلاگ رقم، مطالعه کنی. در قسمت قبل در مورد نحوه‌ی چیدمان درست قفسه محصولات با تو صحبت کردیم، گفتیم چرا دانستن این موضوع مهم است، برای چیدمان درست قفسه باید چه نکاتی را در نظر بگیری و چگونه باید این کار را به درستی انجام بدهی. مهمان در ما در قسمت قبل مانند قسمت‌های قبلش، آقای امین هیمری- مربی کسب و کار و خلاقیت بود که کوله‌باری از علم و دانش در این زمینه را به همراه خودش دارد.

اما در این قسمت قصد داریم، در مورد دو تکنیک بازاریابی عصبی اثبات‌شده جهت فروش حضوری با تو صحبت کنیم تا بتوانی از آن‌ها استفاده کنی و شب عید فروش بهتری داشته باشی. پس خود لایو یا گزارشش را از دست نده.

بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی ترکیبی از سه علم، پزشکی، روانشناسی و بازاریابی است. هنگامی که فروشنده‌ای از تکنیک‌های مربوط به این نوع از بازاریابی استفاده می‌کند، در واقع سعی می‌کند تا با‌استفاده از شناخت اثرات ناخودگاه مشتری، آن را درگیر خودش کند و راحت‌تر محصولش را به فروش برساند.

ناخودآگاه مشتری، اثرات و حس منتقل‌شده از محیط را دریافت می‌کند و براساس مشتری را وادار به انجام کاری می‌کند. ناخودآگاه انسان می‌تواند از طریق پنج حس مختلف تحت تأثیر قرار بگیرد که حس شنیداری و بویایی دو مورد از آن‌ها هستند.

بازاریابی عصبی توسط شرکت‌های بزرگ مورداستفاده‌های زیادی قرار می‌گیرد. به طور مثال، شرکت بنز، برای این کار تیم متخصصی قرار داده است. این تیم در حال حاضر، بر‌روی صدای باز و بسته‌شدن درب اتومبیل‌ها کار می‌کنند و سعی می‌کنند تا طراحی آن‌ها به نحوی تغییر دهند که صدای جذابی دهند و حس خوبی به فرد منتقل کنند. این موضوع باعث تحت اثر قرار گرفتن ناخودآگاه فرد می‌شود و او را به سمت سوق می‌دهد.

البته این به معنی فروش محصولات بد به افراد نیست. بلکه تو باید از کیفیت محصولت اطمینان داشته باشی و خودت آن را قبول داشته باشی. در غیر اینصورت، پس از یکبار خرید، مشتر تجربه بدی خواهد داشت و دیگر به سراغ کسب و کارت نمی‌آید. همچنین لازم است که بدانی اگر خودت محصولت را قبول نداشته باشی، این عدم باورپذیری با حرکات بدنت و به صورت به مشتری منتقل می‌شود و او را از خرید منصرف می‌کند.

حس بویایی در بازاریابی عصبی چه اثری می‌تواند داشته باشد؟

شما باید بتوانید با‌استفاده از این حس در ناخودآگاه فرد اثر بگذارید تا او خودبه‌خود به سمت خرید محصول شما سوق داده شود. به عنوان مثال می‌توانید با‌ پراکنده‌کردن رایحه یک عطر خوب در محیط فروشگاه خودتان، حس خوبی را به مشتری منتقل کنید.

شرکت نایک در تحقیقی، در یک فروشگاه خودش رایحه یک گل خوشبو را پخش کرد و در فروشگاه دیگر این کار را انجام ندادند. بعد از انجام این کار، چهل نفر را وارد هر دو فروشگاه کردند و بعد از دیدن نتایج مشاهده کردن که میزان فروش در فروشگاهی که بوی عطر وجود داشت، دو و نیم برابر بیشتر از فروشگاه دیگر شد.

بوی خوش به طور مستقیم، احساس مشتری را تحریک می‌کند و این اثری است که می‌تواند بر‌روی ناخودآگاه مغز بگذارد و باعث بهبود تجربه کاربری مشتری در فروشگاه شما می‌گردد.

به عنوان مثال اگر فروشگاه چرم داری، پرکنده‌کردن بوی چرم در محیط کارگاه یا فروشگاهت، می‌تواند حس خوب لوکس‌بودن و خاص‌بودن را به مشتری منتقل کند.

حس شنیداری چه اثری در بازاریابی عصبی دارد؟

شما می‌توانید با پخش‌کردن موسیقی آرامش‌بخش و ملایم در فضا، حس خوب را به فرد بازدید‌کننده از فروشگاه برسانید. براساس تحقیقات انجام‌شده در یک هایپرمارکت بزرگ، هنگامی که در فضا موسیقی پخش می‌شود، میزان ماندگاری افراد در فروشگاه، دو و نیم‌برابر می‌شود و فروش آن محل نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

تکنیک‌های این نوع از بازاریابی را جدی بگیر

در این قسمت، در مورد دو حس مهم یعنی حس شنیداری و بویای که در بازاریابی عصبی اثر قابل‌توجهی دارند، صحبت کردیم و با‌ دو مثال این موضوع را برای تو شرح دادیم. پس حتما خوب موارد مربوط به آن‌ها را بخوان و در کسب و کارت آن‌ها را استفاده کن تا بتوانی درآمد بالاتری داشته باشی. همچنین در ابتدای کار اشاره کردیم که برای استفاده از این تکنیک‌ها، باورداشتن به محصول و کیفیت آن اثر ویژه‌ای دارد. بنابراین باید حتما قبل از استفاده، این دو نکته را در نظر بگیری.

لایوهای چهارشنبه رقم همچنان ادامه دارد و قسمت بعدی آن، روز چهارشنبه 18 اسفند برگزار می‌شود، پس حتما یک جا تاریخ لایو را یادداشت کن تا یادت نرود و بتوانی بقیه تکنیک‌های بازاریابی عصبی را هم یاد بگیری.

قبل از رفتم در کامنت‌ها به ما بگو که آیا تا به حال از این دو تکنیک برای فروش محصولات کسب و کار خودت استفاده کرده‌ای یا خیر؟ نتایج این استفاده چه چیزی بوده است؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم