درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

رفتار فروشنده حرفه ای در محیط کار

  • 15 شهریور 1400
رفتار فروشنده حرفه ای در محیط کار

به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارد که می ­تواند بر میزان فروش تاثیرگذار باشد، که یکی از مهم ترین آن­ ها رفتار فروشنده حرفه ای است. اگر رفتار نامناسبی در مغازه داشته باشی دیگر مهم نیست که قیمتت چقدر ارزان است یا اینکه اجناس چقدر با کیفیت تر از بازار هستند! مشتری اول تو را می خرد بعد اجناس تو را می خرد. چه کسی خوشش می آید از یک فروشنده بداخلاق یا غیر حرفه ای خرید کند؟

اگر یک فروشنده هستی و نمی­ دانی چگونه باید رفتار حرفه ­ای داشته باشی تا مشتریان را به سمت مغازه و یا فروشگاه خود جذب کنی تا فروش و درآمد را بالا ببری، به نکات زیر توجه کن.

  1. مهم نیست که تو یک فروشنده آقا هستی یا خانم، مهم این است که بدانی با جنس مخالف چگونه رفتار کنی. یک فروشنده حرفه ­ای و توانمند باید از ادبیات رسمی برای صحبت با مشتریان خود استفاده کند. در نتیجه بهتر است تا از جملات و کلمات دوستانه و خیلی صمیمی استفاده نکنی.
  2. یک فروشنده حرفه­ای هرگز در زمان حضور مشتری غذا نمیخورد. بهتر است تا برای استراحت و غذا خوردن زمانی را تنظیم کنی چون صحبت کردن با مشتری با دهان پُر اصلا رفتار مودبانه ­ای برای یک فروشنده نیست. البته پیچیدن بوی غذا در محل کار شما، برای مشتری خوشایند نیست.
  3. فعالیت ­های غیرکاری را در محل کار و مغازه انجام نده. اگر مشتری وارد مغازه شود و ببیند که تو به عنوان یک فروشنده متوجه حضورش نشده ­ای، خیلی سریع مغازه را ترک می ­کند. یک فروشنده حرفه­ ای تمام تمرکز خود را بر روی مشتریان و فروش می­ گذارد.
  4. اگر صاحب یک مغازه هستی تحت هیچ شرایطی در ساعت کاری خود از مغازه خارج نشو. از نگاه مشتریان، فروشندگانی که خارج از مغازه می­ ایستند، قابل اعتماد نیستند. به همین دلیل ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهی.
  5. یک فروشنده حرفه ­ای به ظاهر خود اهمیت می­دهد. به این نکته دقت داشته باش که آرایش و لباسی که می ­پوشی باید متناسب با فضای کاری باشد. اگر چند فروشنده در یک مغازه هستید، هماهنگی لباس ­های شما می­ تواند تاثیر مثبتی بر روی مشتری داشته باشد.

در نظرات بنویس که در مغازه ات و جلوی چشم مشتری چه کارهایی انجام نمی دهی؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم