درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

۵ راهکار جلب توجه مشتری

  • 7 مهر 1400
۵ راهکار جلب توجه مشتری

تنهای چیزی که باعث بقای کسب و کار می شود، مشتری است. باید سعی کنی با استفاده از تمام راهکار و ترفندهای بازاریابی، عواملی برای جلب توجه مشتری ایجاد کنی. گاهی نیز ممکن است برخی از فروشندگان از ابزارهایی برای جلب توجه مشتری استفاده کنند که هیچ ارتباطی با زمینه فعالیت آن ها نداشته باشد، اما در نهایت موفق به افزایش فروش شده اند.

استفاده حیوانات

با توجه به نوع کسب و کار خود، می توانی از برخی از حیوانات برای جلب توجه مشتری استفاده کنی. حیوانات اهلی مانند پرندگان، که در قفس نگهداری می شوند، گزینه مناسبی­ تری هستند. به عنوان  مثال برخی از پرندگان مانند طوطی که صحبت می کنند، می توانند باعث جلب توجه مشتری نیز شوند.

استفاده از لباس حیوانات

احتمالا دیده ای که بسیاری از فروشگاه­ ها با پوشاندن لباس حیوانات بر تن افراد، سعی می کنند تا برای عابران جلب توجه کنند. با اینکه این ترفند کمی قدیمی است، اما بسیار در جذب مشتری موثر است.

استفاده از نور

یکی دیگر از مواردی که می تواند حس مثبت در مشتریان ایجاد کند، به طوری که به سمت مغازه تو جذب شوند، استفاده از نور است. به عنوان مثال از چراغ ­ها و لوسترهایی جذاب و یا از یک سیستم نورپردازی حرفه ای استفاده کن. همچنین استفاده از تابلوهای خاص که در بالای درب مغازه نصب می شوند، بسیار در جذب مشتری موثر هستند.

استفاده از اجناس بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ

با توجه به اینکه در فروشگاه و یا مغازه خود چه نوع کالایی می فروشی می توانی اقدام به تهیه یک نمونه غیر معمول، اما واقعی کنی. به عنوان مثال تهیه لباس در سایز­های بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک، به طوری که از پشت ویترین مغازه برای مشتری جلب توجه کند.

استفاده از لباس فرم

اگر چندین فروشنده در مغازه هستند، تهیه لباس فرم برای آن ها نیز می تواند یکی دیگر از عوامل جلب توجه مشتری باشد. البته توصیه می شود که از لباس هایی با طراحی و رنگ خاص استفاده کنی.

در نظرات بنویس از کدام یک از راهکارهای بالا برای جلب توجه مشتری استفاده می‌کنی؟

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم