درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

گزارش لایو تکنیک جهانی افزایش فروش؛ تسهیل اولین خرید

  • 17 دی 1400
گزارش لایو تکنیک جهانی افزایش فروش؛ تسهیل اولین خرید

ما تو رقم تمام تلاشمون را می‌کنیم تا تو بتوانی کسب و کار پر رونق‌تری داشته باشی و مشتریانت روز به روز افزایش پیدا کند. به همین خاطر فکر کردیم که چطوری می‌توانیم به تو و کسب و کارت کمک کنیم که نتیجه‌اش همین لایوهای هفتگی رونق کسب و کاری که هر هفته برای تو برگزار می‌کنیم تا بتوانی افزایش فروش بیشتری را تجربه کنی.

جلسه اول و دوم این لایوها را می‌توانی از طریق پیج اینستاگرام رقم ببینی یا از طریق همین جا گزارش آن‌ها را بخوانی. اما جلسه سوم این لایو‌، چهارشنبه هفته پیش یعنی 8 دی ماه با حضور آقای امین همیری- مربی کسب و کار و خلاقیت  برگزار شد و داخل آن درباره‌‌ی تکنیک‌های جهانی افزایش فروش و تسهیل اولین خرید و روش‌های بهبود آن صحبت کردیم. داخل این مقاله قصد داریم، گزارش این لایو را برای تو بیان کنیم.

چرا استفاده از تسهیل اولین خرید باعث افزایش فروش می‌شود؟

اگر مشتری اولین خرید خودش را از کسب و کار تو انجام دهد، احتمال اینکه بعد از خرید اول یا چند روز بعد از آن خرید بعدی را انجام دهد، خیلی بیشتر می‌شود و بالاتر می‌رود. در واقع در بازاریابی عصبی گفته می‌شود که اولین خرید، سخت‌ترین خرید مشتری تازه تو است. همچنین در این نوع از بازاریابی گفته می‌شود که اگر تو بتوانی روند خرید اول مشتری تازه را راحت کنی، به احتمال بسیار زیاد، در خرید‌های بعدی می‌توانی سود بسیار بیشتری کنی و افزایش فروش چشمگیر داشته باشی.

به نوعی از بازاریابی که در آن تو با استفاده از درک و شناخت عملکرد مغز مشتری، پیام بازاریابی یا فروشت را به مشتری انتقال می‌دهی. به عنوان مثال تو می‌دانی که اگر مشتری به تو اعتماد کند، راحت‌تر خرید محصول از تو را انجام می‌دهد، به همین خاطر سعی می‌کنی تا این حس را به مغز او منتقل کنی و فروشت را بالاتر ببری.

خب، به عنوان مثال یک مغازه را در نظر بگیر که مکمل ورزشی می‌فروشد، از آن‌جا مکمل ورزشی با سلامتی شخص در ارتباط است، اگر صاحب آن مغازه بتواند، حس اعتماد را به آن فرد منتقل کند، به راحتی می‌تواند مکمل خودش را به فروش برساند.

چگونه از تکنیک تسهیل اولین خرید استفاده کنید؟

با تکنیک ارائه یک پیشنهاد رد نشدنی می‌توانی این کار را انجام بدهی. یعنی پیشنهادی آن‌قدر خوب بدهی که مشتری نتواند، آن را رد نکند. مشتری با خودش فکر می‌کند که اگر این پیشنهاد رد کند و خرید خودش را انجام ندهد، دچار ضرر می‌شود.

دو روش متداول اراِئه پیشنهاد رد نشدنی برای افزایش فروش

برای ارائه پیشنهاد رد نشدنی، دو روش در جهان وجود دارد که تو می‌توانی از آن‌ها استفاده کنی تا تسهیل اولین خرید محصول خودت را بهتر انجام بدهی و افزایش فروش داشته باشی.

فروش بدون سود

اولین روش، فروش بدون سود است. یعنی محصول را به همان قیمتی که خریدی، به مشتری تازه پیشنهاد بدهی تا وسوسه بشود و احساس کند که نباید این فرصت مناسب را از دست بدهد. به عنوان مثال همان مغازه که مکمل ورزشی می‌‌فروخت را در نظر بگیر.

صاحب مغازه اعلام می‌کند که محصول پر فروش، معروف و باکیفیت‌تر خودش را در مدت محدود با قیمت خرید می‌فروشد و برای آن تبلیغات گسترده انجام می‌دهد.

ارائه این پیشنهاد باعث می‌شود تا مشتری پایش به مغازه مکمل فروشی، باز شود، زیرا حس می‌کند که باید حتما این مکمل را بخرد تا سود کند و فرصت را از دست ندهد. بعد از اینکه مشتری پایش برای اولین خرید به مغازه مکمل‌فروشی باز شد، تو که صاحب مغازه هستی، می‌توانی مکمل‌های دیگر خودت را با قیمت و سود بیشتری به او بفروشی که افزایش فروش برای تو به دنبال دارد.

در واقع به این صورت به جای اینکه هزینه تبلیغات انجام بدهی، سود خودت را کم می‌کنی. استفاده از این روش نسبت به تبلیغات به صرفه‌تر است، زیرا باعث می‌شود تا اعتماد مشتری به مغازه تو بیشتر شود، در حالی که تبلیغات گاهی ایجاد حس منفی برای مخاطب می‌کند.

فروش محصولات با ضرر

روش دوم، فروش یک محصول با ضرر است. یعنی یک محصول را به صورت رایگان یا با مبلغی کم‌تر از خرید خودت بفروشی. البته باید توجه کنی که باید محصولت جذاب باشه تا مشتری نتواند آن را رد کند و به طور کامل جذبش بشود.

مثلا در همان مغازه مکمل‌فروشی، تو می‌توانی مکمل‌هایی که برای بدن ورزشکار به طور قطع موردنیاز است و کیفیت بسیار بالایی دارد را با قیمتی کم‌تر از خرید بفروشی. این کار باعث تسهیل اولین خرید مشتری و ورودش به مغازه مکمل‌فروشی می‌شود.

قبل از اینکه مقاله تمام بشود، در قسمت نظرات به ما بگو که تا به حال کدوم محصولت را با قیمتی زیر سود فروختی؟

در این قسمت از لایو، در مورد دو روش اجرای تکنیک ارائه پیشنهاد رد نشدنی صحبت کردیم که باعث تسهیل اولین خرید و افزایش فروش تو می‌شود. ما می‌دانیم که سوال‌های زیادی برای تو در بحث توسعه کسب و کار خودت داری، به همین دلیل لایوهای چهارشنبه را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به تو در این زمینه کمک کنیم. مشتاقانه منتظر دیدنت داخل لایو این هفته هستیم.

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم