درخواست شما با موفقیت ثبت شد.
منتظر دریافت پیامک باشید.
متاسفانه خطایی در ثبت درخواست شما بوجود آمده است.
لطفا بعدا دوباره امتحان کنید
درخواست شما یک بار پردازش شده است.
لطفا دقایقی دیگر مجددا امتحان کنید.
تعداد دفعات مجاز درخواست شما به پایان رسیده است.

گزارش لایو برندینگ به زبان ساده

  • 17 دی 1400
گزارش لایو برندینگ به زبان ساده

ما قصد داریم که به کسب و کار تو کمک کنیم تا بهتر و راحت‌تر بفروشد و سعی می‌کنیم تا بتوانیم خدماتی را به تو ارائه بدهیم که به رشد کسب و کارت منجر بشود. بنابراین دور هم دیگر جمع شدیم و فکر کردیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام بدهیم که به این نتیجه رسیدیم که از یک مربی کسب و کار دعوت کنیم تا از طریق اینستاگرام رقم با کاربران صحبت کند و تجربیات جدید و به روز خودش را به طور رایگان با تو در میان بگذارد.

جلسه دوم این لایو چهارشنبه گذشته یعنی 1 دی ماه با حضور آقای امین همیری- مربی کسب و کار و خلاقیت در اینستاگرام رقم برگزار شد. ایشان در این لایو در مورد برندینگ به زبان ساده و دلایل اهمیت و چگونگی انجامش صحبت کردند که در این مقاله می‌توانی مطالب این پخش زنده آشنا شوی.

چرا برندینگ مهم است؟

فرقی نمی‌کند که تو یک کسب و کار کوچک یا بزرگ داشته باشی یا اینکه در حال ایده‌پردازی و آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی یک کسب و کار هستی، در هر صورت نیاز به برندسازی و ساخت برند خودت داری و باید از روش برندینگ به روش ساده استفاده کنی.

وقتی که تو برند خودتان را ایجاد می‌کنید، در واقع احساسی را در میان مخاطبان خودتان می‌سازید که به فروش بهتر کسب و کارت کمک می‌کند. این احساس قلبی باعث می‌شود تا مخاطب در هنگام استفاده از محصول مشابه کسب و کار تو، به یادت بیفتد.

برندینگ به زبان ساده یعنی چه؟

برندسازی به زبان ساده به معنی ایجاد حس و ذهنیت مثبت در مشتری نسبت به خدمات یا محصولات کسب و کارت است. برندسازی باعث می‌شود تا ارزش کسب و کارت بالاتر برود که به تو کمک می‌کند تا بتوانی فروش خودت را بالاتر ببری و آن را با قیمت بالاتری به فروش برسانی.

به عنوان مثال برند اپل را در نظر بگیر، گوشی اپل شاید نسبت به تلفن‌های همراه دیگر امکانات بسیار بیشتری نداشته باشد، اما چون مدیران این برند توانسته‌اند که برندسازی را به درستی انجام دهند، هرساله تعداد زیادی از این موبایل با قیمت بالایی به فروش می‌رود. تو هم می‌توانی با ساخت برند محصولت آن را به همین طریق و با قیمت بالا به فروش برسانی.

یا اینکه یک یک کارگاه mdf سازی را در نظر بگیر که ساخت برند را به درستی انجام داده است. آن شخص مانند دیگران کار می‌کند و از دیگران سفارش می‌گیرد، اما چون توانسته است که برند خودش را به درستی بسازد، تعداد سفارش‌هایش و قیمت آن‌ها بالاتر از دیگران است.

چگونه می‌توانی از روش برندینگ به زبان ساده استفاده کنی؟

برای استفاده از روش برندینگ به زبان ساده، ابتدا نیاز است که زیرساخت مناسب آن را بسازی. اولین سوالی که در هنگام ایجاد برند باید از خودت بپرسی، این است که هدف و ماموریت تو در هنگام ارائه خدمات یا محصول و در کسب و کار چیست؟

سوال دومی که نیاز است تا به آن جواب دهید، این است که مزیت‌های خدمات یا محصولات کسب و کار تو نسبت به دیگران چیست؟ و آخرین سوال مهم این است که نظر مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما در حال حاضر به چه صورتی است؟

برای پاسخ به دو سوال اول باید بنشی و به طور کامل فکر کنید که چرا کسب و کار خودت را راه‌اندازی کردی و چه خدمات متفاوتی را به مشتریان ارائه می‌دهی. اما برای جواب به سوال سوم، اگر شماره تلفن مشتریان را دارید، حداقل با بیست نفر از آن‌ها تماس بگیر و نظر آن‌ها در مورد محصول خودتان و نکات منفی و مثبت آن را به طور شفاف بپرس. روش دومی که می‌توانی نظرسنجی را انجام دهی، این است که به صورت حضوری و در دفتر کار یا مغازه از او سوالات در مورد کیفیت محصول و خدمات خودت را بپرسی.

توجه کن که در هنگام سوال کردن، از مشتری درخواست کن که به طور صادقانه به تو پاسخ بدهد و در هنگام بیان نقطه ضعف‌ها یا مشکلات خدمات و محصولات تعارف نکند. سپس این نظرات را بر روی یک کاغذ بنویس و هر چه زودتر آن‌ها را از بین ببر تا کیفیت خدمات یا محصولت بالاتر رود و به سطحی برسد که بتواند مشتریانت را راضی نگه دارد.

مثال‌هایی از تعیین ماموریت و مزیت

به طور مثال ماموریت و هدف برند اپل که در قسمت قبل در موردش حرف زدیم، این است که بهترین تجربه کاربری از طریق سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات نوآورانه را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. مزایای این شرکت استفاده از قطعات با کیفیت، طراحی جذاب محصولات و یکپارچگی بالا بین نرم افزار و سخت‌افزار گوشی‌ها و لب‌تاپ‌های این برند است.

به عنوان مثال دوم همان کارگاه mdf را در نظر بگیر، ماموریت این کارگاه این است که با استفاده از mdf و خلاقیت به جا، محصولاتی شیک، زیبا و کاربردی را برای مشتریانش درست کند. مزیت‌های این کارگاه هم می‌تواند تحویل به موقع، مشتری‌مداری و استفاده از طراحی جذاب و به روزتر نسبت به بقیه کارگاه باشد. اما سوالی که ممکن است الان در ذهن تو بیاید، این است که آیا این کارگاه فقط با جواب دادن به این سه سوال برندینگ به زبان ساده توانسته کسب و کار خودش را در ذهن مخاطب جا بیندازد؟

ابزارهای برندسازی به زبان ساده چیست؟

جواب سوال قسمت قبل خیر است. زیرا این کارگاه علاوه برای برندسازی علاوه بر سه سوال  بنیادین برندینگ به زبان ساده، به ابزارهایی نیز نیاز دارد. مشخصه‌های اصلی کارگاه mdf  استفاده از چوب با کیفیت mdf است، زیرا مشتری حاضر است که پول بیشتری نیز پرداخت کند، اما جنس با کیفیت‌تری دریافت نماید.

 ابزار دوم، شعار تبلیغاتی است، تو باید با استفاده از این مشخصه‌ اصلی کسب و کارت یک شعار تبلیغاتی مناسب برای خودت درست کنی. شعار تبلیغاتی این کارگاه می‌تواند، « کار ما استحکام، ظرافت و سرعت در کار است»، باشد.

سومین ابزار، لوگو است که باید نسبت به طراحی آن اقدام کنی. لوگو در واقع نماد کسب و کار تو است و در هر مکانی آن را ببیند، به یاد کسب و کارت می‌افتد. بعد از مشخص کردن لوگو، لازم است که یک رنگ سازمانی برای کسب و کار خودت در نظر بگیری.

کار بعدی که این کارگاه برای برندسازی خودش انجام داده است، چاپ کردن لوگو خودش و چسباندن آن بر روی یکی از گوشه‌های چوب‌های ساخته شده است. و آخرین و به روز ترین ابزار، حضور در شبکه‌های اجتماعی است، به طور مثال این کارگاه mdf در پیج اینستاگرامش، چوب‌هایی را که طبق سفارش مشتری طراحی کرده است را منتشر می‌کند تا مشتریان کیفیت و طراحی جذاب آن را ببینند و بتواند برندسازی به روش ساده را انجام دهد.

هم‌چنین صاحبان این کارگاه در اینستاگرام خودشان در مورد انواع جنس چوب و موارد مربوط به آن صحبت کردند که باعث شده تا به عنوان یک کارگاه معتبر و با اطلاعات کافی شناخته بشوند و برندسازی درستی کند.

قبل از تمام شدن مقاله، در کامنت‌ها به ما بگو که مشخصه‌های اصلی کسب و کارت چیه و آیا برای کسب و کارت شعار تبلیغاتی داری یا نه؟

در این قسمت برندینگ را به زبان ساده برای تو توضیح دادیم، حسابی خسته نباشی که تا اینجای مقاله همراه ما آمدی. حتما سوال‌های زیادی داری و می‌خواهی بدانی که غیر از برندسازی چه کارهایی دیگری باید انجام بدهی تا کسب و کارت رشد کند. ما هم مثل تو مشتاقیم و منتظر لایو چهارشنبه این هفته در اینستاگرام رقم هستیم.

نظرات

بی صبرانه منتظر شما هستیم!

نظر بدهید!
code

حساب کتاب طلب | بدهی را رایگان شروع کن!

منتظر چه هستی؟ سادگی سود است. دفترحساب راحت و سریع رقم